DIY Corona nadalenca / Corona navideña

Aquest any volem felicitar el Nadal amb una postal que alhora és una invitació a reunir-nos en família i fer alguna cosa tots junts. Es tracta d’una corona per penjar a la porta (o on vulgueu), feta amb glans.

Ara que ve el pont de desembre, pot ser el moment ideal per crear aquest complement, que donarà un toc molt natural a la vostra decoració nadalenca.

Este año queremos felicitar la Navidad con una postal que a la vez es una invitación a reunirnos en familia y hacer algo todos juntos. Se trata de una corona para colgar en la puerta (o donde queráis), hecha con bellotas. 

Ahora que viene el puente de diciembre, puede ser el momento ideal para crear este complemento, que dará un toque muy natural a vuestra decoración navideña.

Per fer la vostra corona necessitareu:

  • Glans
  • Corona de branques de 30 cm
  • Silicona o cola de contacte
  • Tela de sac o arpillera (una tira de 10 cm x 50 cm i una altra de 5 cm x 15 cm)
  • Cinta de doble cara
  • Spray daurat (opcional)

Para realizar vuestra corona necesitaréis:

  • Bellotas
  • Corona de ramas de 30 cm
  • Silicona o cola de contacto
  • Tela de saco o arpillera (una tira de 10 cm x 50 cm y otra de 5 cm x 15 cm)
  • Cinta de doble cara
  • Spray dorado (opcional)

Si teniu la sort de viure a prop d’un bosc amb alzines sureres o altres arbres de l’espècie Quercus (roures, alzines…), podeu aprofitar per fer una passejada mentre recol·lecteu glans per la vostra corona.

Podeu comprar una corona de branques de vinya a floristeries, botigues de decoració o online. Si les voleu fer vosaltres mateixos, tan sols heu de enrotllar branques seques creant una circumferència i assegurar l’estructura amb filferros.

Si tenéis la suerte de vivir cerca de un bosque con alcornoques u otros árboles de la especie Quercus (robles, encinas…), podéis aprovechar para dar un paseo mientras recolectáis bellotas para vuestra corona.

Podéis comprar una corona de ramas de vid en floristerías, tiendas de decoración u online. Si las queréis hacer vosotros mismos, tan solo tenéis que enrollar ramas secas creando una circunferencia y asegurar la estructura con alambres.

Un cop tingueu les glans i la vostra corona de branques, haureu d’anar enganxant les glans al voltant de tota la corona (en lloc de cobrir una secció per vegada) perquè les glans quedin distribuïdes de manera uniforme.

Una vez tengáis las bellotas y vuestra corona de ramas, deberéis ir pegando las bellotas alrededor de toda la corona (en lugar de cubrir una sección por vez) para que las bellotas queden distribuidas de forma uniforme. 

Quan hagueu col·locat totes les glans a la corona, espereu a que la cola o la silicona s’hagi assecat abans d’aixecar la vostra corona.

Si us ve de gust, podeu donar-li uns lleugers tocs de daurat amb un esprai.

A continuació, talleu una tira de 10 cm x 50 cm de la tela de sac o arpillera. Doblegueu per la meitat i enganxeu amb cinta de doble cara. Pessigueu el centre i emboliqueu-lo amb l’altra cinta més petita (5 cm x 15 cm). Utilitzeu la cinta de doble cara per fixar-lo.

Cuando hayáis colocado todas las bellotas en la corona, esperad a que la cola o la silicona se haya secado antes de levantar vuestra corona.

Si os apetece, podéis darle unos ligeros toques de dorado con un spray.

A continuación, cortad una tira de 10 cm x 50 cm de la tela de saco o arpillera. Doblad por la mitad y pegad con cinta de doble cara. Pellizcad el centro y envolvedlo con otra cinta más pequeña (5 cm x 15 cm). Utilizad la cinta de doble cara para fijarlo.

Col·loqueu el llaç a la part de dalt de la corona i lligueu una corda per penjar-la.

Voilà!

Colocad el lazo en la parte de arriba de la corona y atad una cuerda para colgarla.

 

Voilà!